

Karin is een ervaren Marketing & Communicatie manager (+25 jaar) met een brede, allround achtergrond. Of het nu gaat om Strategie en Kansen zien, Digital marketing, Projectmanagement, Communicatie of Coaching, ze ontzorgt op ieder vlak en geeft je graag advies. Denken én doen, dat is haar kracht. Ze werkt graag samen met verschillende stakeholders, alleen dan realiseer je blijvende impact is haar ervaring. Met een hart voor de natuur en de wereld om haar heen was het voor Karin een logische keuze om zich met haar bedrijfsactiviteiten volledig te focussen op duurzame marketing.
De Vlinder
Voor Karin staat de vlinder als een krachtige metafoor voor haar. Vanuit een ogenschijnlijk eenvoudige rups ontpopt de vlinder zich naar een prachtig, kleurrijk insect dat een essentiële rol speelt in de natuur. De vlinder helpt bij de bestuiving van bloemen en draagt zo bij aan de voortplanting van plantensoorten. Vlinders zijn daarom nodig voor herstel van de biodiversiteit. Zie je ergens veel vlinders? Dan gaat het er goed met de natuur.
De vlinder staat symbool voor Karin voor haar groei en ontwikkeling, zowel op persoonlijk als op zakelijk vlak. Persoonlijk heeft ze na een aantal leiderschapstrajecten voor zichzelf scherp wie ze is en waar ze voor gaat. Zakelijk staat de vlinder symbool voor ontplooiing van haar capaciteiten en vaardigheden om de duurzaamheidsopgaven van haar opdrachtgevers tot bloei te laten komen. De vlinder vertegenwoordigt daarmee tevens de transities die plaatsvinden in deze context.
Typisch Karin?
Energiek, ondernemend en verbindend. Dat zijn dé sleutelwoorden die haar persoonlijkheid goed omschrijven. Eén van haar referenties vertelt: ‘Het zit ‘m in haar strategische benadering van uitdagingen, haar gedrevenheid en creatieve, oplossingsgerichte, aanpak. Dit gecombineerd met een optimistische inslag en open manier van communiceren.’
Karin over 360 ÌŠ Marketing voor Duurzame Impact
‘In 2007 schreef ik mijn bedrijf 360 ÌŠMarketing in bij de KVK. Het marketingvak is breed en ik vond het toen al belangrijk dat organisaties op alle vlakken ondersteund kunnen worden met een totaalpakket aan diensten. Zo word je als organisatie pas echt ontzorgd.
De afgelopen jaren vroegen klanten steeds vaker om duurzaamheidsthema’s en SDG-doelen mee te nemen in de marketing- en communicatieactiviteiten, of deze hierop te baseren. Logisch, want de gevolgen van de klimaatverandering op onze leefomgeving zijn steeds zichtbaarder en vanuit de overheid wordt de wet- en regelgeving steeds meer aangescherpt.
Marketing en communicatie over duurzaamheidsthema’s vraagt om een andere aanpak. Pas als je de duurzame propositie en boodschap van je organisatie op de juiste manier in de markt weet te zetten en weet over te brengen, maak je echt impact op de wereld. Ik help je daarom graag bij je duurzaamheidsopgave. Samen kunnen we de wereld een handje helpen. De toekomst is niet morgen, de toekomst is nu!